dinsdag 1 maart 2011

De liefste kusjes zijn voor jou

Love is in the air

Lovely colours!
Zondag van Channa (dank je wel!!) het liefste boekje gekregen, De liefste kusjes zijn voor jou, van Harmen van Straaten. Het is een boekje op rijm over kusjes geven en krijgen! Want wie wil er nou geen kusje?

'Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven. Wie zal ik een kusje geven? Opa en oma en het paard in de wei. Acht, negen, tien. Krijg ik er een misschien? Eerst een zoentje voor Minoes, mijn lieve snoezepoes.'

'Maar de liefste kusjes geef ik mee aan de vogels en de wolken en de golven van de zee. Weet je wat, ik stuur ze nou, want die kusjes zijn voor jou.'
Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven. Wat voor kusjes zal ik geven?
... 'Maar de liefstje kusjes bewaar ik een poosje in een heel klein doosje. Dat ik altijd bij me hou. Want die kusjes zijn speciaal voor jou.'
'Duizend kusjes en nog veel meer kan ik geven keer op keer. Maar de liefsje kusjes zijn voor jou, omdat ik heel veel van je hou!'

Lekker knuffelen met je kind terwijl je dit verhaaltje voorleest. En met een beetje geluk dichten ze na een paar keer lekker mee. Bekijk ook even het filmpje. Het verhaal is door Rutger Bekker op muziek gezet en wordt gezongen door Jenny Arean!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten