maandag 14 februari 2011

Mejuffrouw Muis in het ziekenhuis

Waar een gebroken staart al niet goed voor is...
Mejuffrouw Muis in het ziekenhuis is een book to love, dus vandaag hehe, kan ik eindelijk met recht een Mejuffrouw Muis boek bespreken. Bovendien eindigt het ook nog super sweet. Het was vast al wel eerder duidelijk geworden dat ik gek ben op de illustraties van Marije Tolman. En ze passen ook nog eens heel goed bij de luchtige humoristische toon van Elle van Lieshout en Erik van Os, de auteurs van de Mejuffrouw Muis boeken. Waarbij ik me niet helemaal aan de indruk kan onttrekken dat de boeken enigszins geinspireerd zijn op het leven van Marije Tolman. Hoewel een gebroken staart misschien niet helemaal biografisch is...

Het boek begint als volgt: 'Mejuffrouw Muis was aan de dood ontsnapt. Bijna in een muizenval gelopen. Net op tijd weggedoken. En nu? Uiterste puntje van haar staart gebroken! Nu moest ze naar het ziekenhuis. Och arm, Mejuffrouw Muis.' De dokter zei dat ze zeven dagen moest blijven. En dat viel reuze mee. Zo met Lucebert (de poedel, en ja, dat kan, een Muis met een poedel) samen in bed, kopje thee.
Prive bad. Prive wc.

Dineren met de dokter (en niet in het cafe!).


Maar toen was het tijd om naar huis te gaan. Iedereen schreef zijn naam op het gips, stond zelfs in de rij...
Maar ook tijd om afscheid te nemen, van de dokter... 'Dag dokter,' zei Mejuffrouw Muis. 'Bedankt voor alle goede zorgen. Zie ik u nog eens? En wanneer? Morgen?' 'Eh morgen?' zei de dokter. Nee!' En nee is nee. 'Ik ga meteen wel met u mee.'

The End!

En nou gewoon dat boekje kopen, het kost maar 7,95 euro en de plaatjes zijn zo mooi en de tekst zo grappig. Vast vooral voor moeders maar gelukkig vindt de eigenlijke doelgroep, je lieve kind, het ook geweldig. Lilly heeft een tijdje zelfs op de boekjes geslapen! Dat zegt toch wel iets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten