zaterdag 8 januari 2011

1 boek is geen boek



Vandaag ben ik met mijn oudste liefste vriendin Patricia naar Den Haag geweest. Eigenlijk alleen om naar COS te gaan maar vooruit, er vielen nog wel wat andere winkels te bezoeken, zoals Petit Bateau, Tas Ka en Alice in Wonderland. En niet te vergeten, lekker lunchen bij Garoeda op de Kneuterdijk.

Om maar met het laatste te beginnen, het eten is altijd heel lekker en was vandaag ook weer een groot succes. We hadden tahoe telor en gado gado en nou ja, alles ging dus op. Dat krijg je van dat intensieve winkelen. Ben vergeten om een foto van het eten te maken maar ga zelf maar een keer, en verlekker jezelf nu alvast aan de menukaart! En dan bezoek je meteen COS. COS zit in de Venestraat, een zijstraat tegenover Maison de Bonneterie en het is het duurdere zusje van H&M. Vandaag kocht ik er een das, een blauw t-shirt, een ketting en elastiekjes, een panty en een blauw riempje.Alle blauwe dingen dus. En Patricia een heel leuke legging voor haar dochtertje, niet blauw maar paars.


Het gele bakje komt bij Tas Ka vandaan. Leuke winkel! Had al eens een kussen via de webshop besteld maar heel leuk om alles nu een keer bij elkaar te zien. En waar ik me vooral op verheugde (ik weet het, het is een beetje, hoe omschrijf je het netjes, ongewoon), de boeken van Edition Paumes. Edition Paumes is een Japanse uitgeverij die allemaal plaatjesboeken (want met Japanse tekst) maakt van inspirerende interieurs. Voor mijn moeder Copenhagen Appartments gekocht. En nu wil ik natuurlijk weten waar je die gave dekbedhoes kunt kopen. Maar goed, de tekst is zoals gezegd in het Japans...Er is nu zelfs een versie over chocolateries in Parijs! Hoe inspirerend is dat.Copenhagen Apartments
En toen was het tijd voor de kinderboekwinkel, Alice in Wonderland! Ik mocht van mezelf voor Lilly's verjaardag Het kind van de Gruffalo kopen en ok, heel eventueel, als het echt niet anders kon, een boek van mejuffrouw Muis (tot nu toe lijk ik vooral mezelf te inspireren) en zo geschiedde. In de trein terug meteen Het kind van de Gruffalo gelezen en kon niet missen , super leuk, maar daarover snel meer. Net als over de mejuffrouw Muis serie. En ik dacht dus, het zals wel barsten van de leuke Marije Tolman gadgets, omdat de winkel haar geadopteerd heeft. Maar dat viel nogal mee. Dus alleen drie kaarten gekocht maar wie zegt dat je die niet ook heel leuk in kunt lijsten. He, hoor ik hier een excuus om naar Ikea te gaan voor zo'n drie in een lijst??!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten