zondag 9 januari 2011

Knutselen met de gruffalo

Poppenkast
Misschien was ik iets te enthousiast met mijn ideeen over knutselen met de gruffalo. Sorry! Vandaag moest het er natuurlijk van komen. Vanmorgen was het mooi weer dus zijn we naar het bos en de berenkuil gegaan. Dus had ik vanmiddag nog maar een knutselhulpje over. Want de ander lag op bed. En Benjahmin voelde zich een beetje mwah, niet in staat tot knutselen in ieder geval. Hij is een uur bezig geweest met een boterham beleggen met hagelslag en alles wat daarbij komt kijken (gevoelsmatig vooral veel opruimen).
Dus ben ik zelf aan de slag gegaan. En wel met een aanpassing van het oorspronkelijke idee van de poppenkast. Want ik vond opeens een plastic tas terug van Lemniscaat met een afbeelding van de gruffalo erop. Deze kun je krijgen bij de kinderboekenwinkel. En dat leek me toch praktischer dan kopieren, overtrekken, dat soort dingen. Ik heb de gruffalo uitgeknipt (de kleine muis ligt nog te wachten) en er met de hand een stuk wit vilt achter genaaid. Net voordat je klaar bent met naaien, vul je de gruffalo met watten en doe je een potlood (ik had nog een heel fancy potlood met glitter liggen, de kinderen krijgen er als traktatie op school en de opvang ongeveer wekelijks een; zo kom je er dus weer vanaf) half in het lijfje. Dan naai je hem dicht en heb je een soort poppenkastpop op een stokje.Als je een beetje handig bent, ben je met drie kwartier klaar. Het ziet er dan zo uit:

En je kinderen voelen zich dan zo:
best blij maar niet echt bijzonder.
en zo:

heel blij, Lilly zei LEUK toen ze de gruffalo zag liggen!
 Nadeel van dit alles is dat ik mezelf nu dus een werkje heb gegeven en jou misschien ook, dat ik de muis nog moet maken en dan heb ik het nog niet eens over het ontbreken van een poppenkast in dit huishouden. En ik verzin vast wel een manier om zelf een poppenkast te maken. Maar dat is vast ook geen klus die je aan kinderen uitbesteed. Kortom, als je volgende week denkt, wat zal ik qua knutselen nou eens gaan doen met de Gruffalo, laat ze dan maar lekker de gruffalo tekenen, of hun eigen monster bedenken of iets anders meer laagdrempeligs! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten